Friday, September 11, 2009

Kalaulah aku dapat kau...

This morning, tyme on da way nak pegi kelas programming, mama kol.
Umah aku kene rompak(*dalam bahase skema) tak pun dalam erti kate bahase pasar, kene masuk pencurik!
Weehhhh!!
Orang bulan puase pegi terawikh, ko plak pegi pecah umah orang?
Memang nak kene pecah muke kot!

Abes semue di selongkar, and paling sadis skali duit hasil tempahan biskut raye sebanyak rm600 telah pun 'selamat' di ambil si pencurik durjana!
Kesian mama...
Patotnye tahun ni mama tak nak ambek tempahan.
Sebab tak larat memandangkan Angah pun dah pindah Melake and aku plak belajar kat Jengka.

Bukan mama tak nak masuk bank duit tu...
Sabar.
Jangan wat kesimpulan secare melulu ye rakan-rakan.
Sebelum ni mama simpan duit tu ditempat tersorok.
Memang sorok abes la sampai aku pun tak sangke.
That day mama nak pegi bank masukkan duit tempahan tu.
Skali tak jadik, and mama simpan kat laci dalam bilik die.
Dan sekarang...+_+

Memang aku menanges tyme tau umah kene pecah.
Mesti mama sedih sangat.
Kami ni bukanla orang kaye pun yang kau nak pegi amek duit hasil titik peluh orang tu.

Ari tu pun umah aku kene masuk gak.
Tapi tyme tu abang aku tido mati kat ruang tamu, anak buah and adik sedare aku men game dalam bilik abang and mama masak kat dapur.
Ayah plak kuar.
Pagar tak tutup and pintu umah ternganga.
Memang cuai.
Handphone mak beserte wallet abang kat atas meja di ruang tamu telah pun lesap!
Mule-mule kitorang ingat ade la sape-sape yang dikenali yang amek.
But then, kitorang pikir budak-budak ni bijak, and tak pernah buat main barang-barang yang bukan diorang punye.
Yang aku pelik tu, brannnn tol die masuk umah aku walaupun ade orang.

Sape-sape yang duduk Sungai Kantan Kajang mesti tau laa en kat situ memang popular bab-bab kene pecah umah.
Kat situ memang banyak penagih dadah and diorang pecah umah orang pun sebab nak beli bekalan.
Okayla...

Kehadapan pencurik atau perompak bangang Sungai Kantan,
Manela tau tetibe sape yang masuk umah aku ni leh lak terbace blog aku ke en. Kepade kau si perompak, tak kesahla. Amekla duit tu. Dan juge beberape barang berharge yang lain. Aku tau kau nak beli dadah dengan hasil mencurik kau tu! Tapi kalau kau gune duit tu buat menyare ahli keluarge kau, memang bangang la. Lagi-lagi nak dekat raye ni, leh lak kau beli baju raye untuk bini tak pun emak kau.
Aku rase takde gune pun kau hidup kat dunie ni.Dahla menyusahkan mak kau je mengandungkan kau 9 bulan, tapi akhirnye sampai ke tue kau menyusahkan die dan jugak orang lain.
Lagi elok kalo kau mati sebab amek dadah berlebihan. Biar kau tau sekse azab kubur kau nanti.


Ya Allah...
Aku berdoa agar Kau berilah balasan kepade mereke ini.
Kau jauhkanlah keluarge aku dari bala bencane.
Amin...


Sila Like, Kalau Suka =D

No comments: