Saturday, November 28, 2009

Mule-mule happy, lepastu sedih, lepastu hepy balik.

Ok dah.
Cukup stakat ni sahaje.
Tajuk post dah menceritekan segala-galanye.


Hahahaha=))
Abes sume nak ngamuk en kalo orang asyik cerite kat title jek.
Semalam kat area umah aku takde mesjid mahupun surau yang wat korban.
Banyak buat arini dengan esok.
And esok saye off ke umah nenek untuk melihat lembu dikorbankan.

Semalam just lepak bersame sedare-mare di umah nenek tercinta, tersayang dan ter-semue lah.
Harus yang positif saje yek!
Petang tu plak aku,angah and najihah my anak buah pegi menerjah mines.
Terjah bukan sebarang terjah.
Terjah hambe kajang berlipat.
Pfffttt!
Diam ah ko fiza.
Saje pegi mencuci mate melihat orang eh eh bukan kami saje mencuci mate tengok barang.
Mostly, aku and angah cuci mate tengok handphone.
Aku dah menjumpai yang tersangkut-paut di hati ini!


Gambar ehsan yahoo.

Model Nokia 6220.
Kene tunjuk bagi besar punye!
Harge rm700++.
Kamera 5mp,ade 3G and navigator.
Function laen aku tak tau.
Seksi tak die?
Seksi kan?Kan?
Bagi aku jela.
Angah pun dah approved handphone ni.
Tapi masalahnye bukan die yang bayar, aku yang bayar.
So,kenela tanye mama and ayah dulu.
Duit pinjaman aku ade rm650.
Haish!=(
Mule-mule ayah and mama cam tak bagi.
Lepas tengok anak die ni muncung sedepa, terbaring je kat katil(Hahahaha!Padahal baru brape minit macam tu), tros ayah bagi.
Tapi mane cukup.
Mule sedih balik.
Mengadu kat sang buaye iaitu Haidi mok mok.
Die kate jual je hp sony skarang ni.

I said no!
Sebab hp ni die yang hadiahkan kat gua mane bleh bai nak jual.
So,rase nak nanges sebab nak beli hp duit tak cukup.

But then, angah kate....
"Taun depan jela kite pegi beli hp baru. Mesti harge jatoh."
And ayah pulak kate...
"Taun depan dapat je pinjaman tros beli hp.Jangan nak tunggu lagi sampai duit nak abes baru bising nak beli hp baru."


Lalu aku pun menari laaa seperti gambarajah diatas.
Lagu latar belakang haruslah lagu meet me halfway by black eyed peas.
Lagu tersebut ditujukan khas buat Nokia 6220.
Jangan sorok-sorok tau taun depan.
I'll come and get you bebeh!
Harus sabar sebab nak tunggu taun depan tu brape bulan laa sangat.
Lepasni pakse sang buaye untuk membeli hp 3g.
Bleh ber-3g secare gedik-gedik santai.

~fullstop~

Kau tau betape baiknye dapat anak seperti aku?
Eh eh bukan.
Dapat mak ayah macam mak ayah aku.
Watsoever la.
Last sem dapat dui pinjaman rm4900 setahun.
Memandangkan baru sem 2 aku dapat pinjaman tu, so banyak laaa lebih.
Ayah den kato,"ni duet ni masuk sket asb,masuk sket kat tabung haji and masuk sket kat tabung haji."
And ayanh laburkan sket dekat koperasi semenyih.
Balance nye rm1000++ aku buatla blanje untuk sem lepas.
Still ade baki rm650.
See!
I told ya!
Saye anak yang berjimat-cermat.
Ok fine.
Aku dapat elaun makan uitm tiap-tiap bulan.
Tu yang saving abes.
So rakan-rakan contohi lah saye.
Amin!

Okla,bubye!
Bersyukur sebab aku update.

Sila Like, Kalau Suka =D

No comments: