Monday, May 10, 2010

Holiday bermule.

Tak tau nak cakap ape.
Ok, officially semalam aku dah tamat sem 3! Yeah!
Agak tough jugak sem ni...Mayb sebab aku banyak honeymoon throughout the semester.
And bile start study week,study tak hengat.
Kene mintak tolong my senior a.k.a ex-schoolmate a.k.a ex-classmate(*brape byk a.k.a ntah x tau) iaitu atikah about OOP.
Bukan tak tau.Tapi file i/o tu chapter last and mase dah suntuk dengan mini projek pun tak jalan lagi,lecturer cam kelam kabot and slalunye every chapter miss akan bagi assignment.
Tapi chapter file i/o ni ade 2 assignments je.And miss tak terangkan pon camne nak gune all the 'things' dalam file i/o.
Bayangkan,classmates aku tak sorang pon yang tau nak explain camne file i/o nie.
So,Atikah does help me.Short tutorial for shafiza.Comel betol.Thanks ek!
And nak bagitau, paper java semalam tyme soalan file i/o masok reading from text file.Selamat!
Ok laaa...merepek panjang2 pon bukan korang tau pon kan ape tu file i/o ke hape laaa...Budak CS je paham kot...teheee ;p

Yang tak bestnye,2 days before last paper bleh plak aku demam.Tak best betol!
Nak wat camne...tabahkan hati and gagahkan diri kene gak study.
Carry mark OOP pon oklaaa...Kalo bleh nak score A(*insyaallah).

And semalam ade orang pengsan tyme exam.
Aku tak tau pon mayb sebab dewan tu besar and aku duduk depan sket.
Classmates aku la yang cite.Diorang duk blakang sket.(*apekah?Tadi depan sket,skarang blakang sket)
Nak kene lukis ke? Malaslaa...
Diorang cite, budak tu kedudukan nye macam tengah tido.
Alaaa...korang mesti tau kan.Tyme exam korang tido camne.
Takkan baring atas lantai kottt...Memang aku respect la en kalo korang wat camtu.
Orang kejot2 die,die tak bangun.Sampai kene angkat pon die still tak sedar.
Akhirnye,kene laa panggil medik sorong die kuar naek troli.
Tapi yang tak bestnye,bleh plak die sedar,and jalan sendiri.(*bak kate mereke)
Tros tak amek exam budak tu.
Diorang kate budak tu demam.
Aku rase enn die makan ubat kot sebelom exam.
Ntahlaa...tapi bahaye kott sakit tyme exam.Syukurlaa aku ok je.
Jangan risau!(*ntah sape risau kat die pon tak tau)

Plan cuti ni nak keje.
Keje kat mcd tapi ntahlaaa...
Kite tunggu dan tengok jelaaa.Kalo rase-rase nampak aku kat mcd kajang,prima saujana or bangi tu,maknenye memang sahih lagi benar la ek aku keje mcd.
Kalo takde tu,jangan korang gatal-gatal nak carik siap tanye manager mcd lagi.
Mau kene halau kuar aku tak jamin.
And kalo jumpe aku tyme tengah keje,jangan laa korang mintak ape2 free dari aku.
Silap2 aku yang kene buang keje.+__+

Oklaaa...i've been waiting for this time.Nak pegi maen game puas2 sampai lebam.
Till then bye2.

p/s: Bukan tadi kate tak tau nak cakap ape ke?Knape tetibe panjang sangat merepek ni?
Sila Like, Kalau Suka =D

1 comment:

Atikah said...

finally habis gak :))) slh 1 obj. sem pendek (ie jan-apr 09) mmg nk bunuh org kot. salute sape yg kate cukup mse nk buat evrythng ;\

anyway, enjoy cuti puas2 ek. org2 yg hbis ppr awl hri tu dh kne blik jngka ahad ni... :(