Saturday, March 12, 2011

Hei Kau Dulu Beriya Cakap Buat Blog Bukan Sebab Duit.

Semalam update, harini pun update. Senang cerita, hari-hari aku update. Biasalah..mood tengah ada. Idea dalam kepala pun banyak. So tak baik sia-siakan. Nanti kang takda idea 2,3 hari blog terbengkalai. Just datang and bagi Megan makan je. HAHA =.='' Ok tak kelakar.

Perasan tak dengan kewujudan benda bawah ni kat blog aku?

Tabung Masa Susah Aku. (TMSA)
Yeah aku dah mula gunakan nuffnang start malam semalam. Mesti ada yang pandang serong kat aku. Sambil dalam hati akan cakap ;

"What happen to I blog for fun?"

Tak ah. Aku still nak have fun blogging. Just benda ni sampingan. Agaknya ada hikmah aku letak sebab harini aku ada modul pembangunan pelajar. Fasilitator tu cerita habis ah pasal ekonomi hidup yang makin menaik. Dulu aku pikir gaji RM2000 tu dah kira kaya-raya dah. Tapi; aku silap. Cuba kau bayangkan.

Beras (10KG) : RM26-RM28
Gula : RM2++
Minyak Petrol : RM1.90 (1litre)
Sewa Rumah (Bagi yang menyewa) : RM200-400 Sebulan
Duit Kereta : RM300
Makan : RM300

Tolak itu-ini duit gaji dah tinggal brapa sangat? And by the time nak tunggu hujung bulan, kena ikat perut. Itu kalau duduk sorang and bujang. Kalau yang ada family? Anak bini takkan nak ikut ikat perut skali? Kan?

So, aku rasa langkah join nuffnang ni mungkin akan membantu serba sedikit. Biarlah ini jadi tabung aku. Agak-agak bila aku susah nanti, barulah aku guna duit nuffnang. Kalau ada... (*ayat meraih simpati untuk orang click nuffnang aku. Bahahaha~)

Nanti aku buat entry macam mana nak save duit ok?  Sambil-sambil lah kan. Hidup kita sekarang bukan  macam dulu tau. ABC harga 5sen, Nasik lemak harga 10sen. Tak lagi. So kita kena ubah attitude kita and pandang ke hadapan.

But don't worry. Aku still akan macam dulu and takkan gilakan duit. Kalau aku cakap ni mesti korang akan gelakkan aku. Tapi nak jugak cakap.

"Aku tak tau pun sebenarnya traffic tu apa."

Ok bai.
Sila Like, Kalau Suka =D

7 comments:

lavender harum wangi said...

better ko guna heartbeat dari nuffnag.. kalau blogger cokya cam kita ni guna nuff, haha xmerasa la duit iklan tu~ :D

Unknown said...

niat x lari.. insyaALLAH menimbun rezeki =)

Shafiza said...

LAVENDER : Semalam melly ada bg tuto utk heartbeat tu..tapi aku lupa nak letak...kena cari balik... =.=''

NUB : InsyaAllah.. ;)

~Anis Aisyah~ said...

sbnrnye, ak nk wat pengakuan jjur jgk... hahaha... ak taw traffic light je.. lalala

Chuck said...

aku pun rasa macam ika. baik guna heartbeat. byk skit income. buffered nuff aku dah tersangkut nie. =="

Anonymous said...

nak harap nuff pun skg dh makin lembabsss

Recently: tsunami di jepun ~ update photo terkini

Shafiza said...

CHUCK :ye ke? hurmmm..tengoklah mcm mana nnt...sbb aku biarkan je nuff ni...Ini kira tabung masa depan.

KITERKITIKITU : lembab eh? hurmm...pening ni...takpalah..fikir dulu and tgk mana yg terbaik.

ANIS : haha samalah dengan aku. Naif abes buat blog ni.