Wednesday, September 2, 2009

Don't Acting Like One!

Hari ini saye ingin membicarakan perihal CEMBURU.
Tak kesah la cemburu dalam konteks pasangan kekasih mahupun kawan dan juge orang yang tak dikenali.
Ehem ehem!
Macam profesor ke hape ntah aku cakap ni.

Korang pernah tak berhadapan dengan orang yang cemburu dengan korang?
Kalo boyfriend@girlfriend tu belakang cerite la.
Ni orang yang korang kenal atau lebih senang lagi, KAWAN!
Aku pernah dan aku sudah muak dengan golongan begini.
Asyik nak cemburu dengan ape yang kite buat and always find ways untuk menyakitkan hati kite.
Laki ke perempuan ke same je.

But before that, this entry takde kene mengene dengan my BFF(aten,nab,robeq and wawa).
This someone that I know, yang berlagak likeee I have to like her or wtfff...
I don't know how to put all my words to describe this person.
I like to keep it as ANONYMOUS!
Hanye kepade BFF aku je yang akan tau hal ni, bile ade time nak hang out nanti.

Kepade si anonymous, tolongla.
Aku dah was-was nak jadik kawan kau since a lot of things happen last time.
Kau bukan jenis kawan yang baik la!
Yang hanye pikir kepale kau.
So, don't expect me nak amek kesah hal kau, hape kau nak buat, kau nak mengamuk tak tentu pasal cam orang gile ke.
It's your life and so far, aku tengok kau macam takde life sangat.

Sibuk nak menjage tepi kain orang.
Korang pernah tak tengok cerite mukhsin?
Kan ade sorang budak perempuan yang mulut jahat cam mak die tu?
Yang always cakap kat orked,"Mak kite kate kan...".
Suke menjage tepi kain orang when orang tu tengah down.
Bile die atas sikit dari kau, bukan main sibuk.
Bile die bawah kau, takde plak nak sebok!

Mind your own business la wahai cik Anonymous!
Memang kau pandai bab-bab nak suruh orang pulaukan seseorang tu.
But I believe in karma.
You can do whatever you want.
Puaskan hati kau yang dah sedia busuk tu.
Sebab kau takkan dapat ape-ape selain daripada penyakit hati dan nanti kau senang-senang je dapat pHD.
Tak payah susah-susah belajar ye?

And one day Allah akan balas jugak segale perbuatan kau.
Tak payah aku susah-susah nak balas dendam ke hape ke.
Sebab aku kan mane pandai nak suruh orang pulau-pulau whatsoever ni.
Rahsie kau dalam tangan aku la...
Kau buat taik dengan aku,silekan...
Selagi aku boleh sabar, aku sabar.
Sebab aku tak nak la jadikan hidup kau miserable because your own act!

Buat kali terakhir, mind your own business and sile la berperangai jangan busuk sangat.
Allah Maha Adil, Dia tetap akan balas segale perbuatan jahat kau.
Amin...

BTW, you're not my friend and don't acting like one.
Aku malas nak sound kau ke, tak nak kawan kau ke.
Sebab aku nak jage hati orang lain.



Sila Like, Kalau Suka =D

2 comments:

kakiakukebas said...

hehe..sape2??nak taw =)

Shafiza said...

eh eh.
no no no.
hehe=)
orang kampung den laaa.