Monday, November 22, 2010

Kronologi Henset.

Di malam yang sangat penat ini...sebab ape penat? Sebab petang tadi swimming haish penatnyeee...Tapi takpe, menaip je pon bukan nak berlarikan? Marilah kite same-same tabahkan hati untuk meng-update blog supaye nampak lebeyh rajin pade hari cuti sem ini.

Okla...korang ingat tak first time korang pakai handphone mase umur brape? Aku ingat sangat-sangat. So, mari duk depan aku ni haaa aku nak cite agak panjang la.

Handphone Pertama

First time pakai mase umur 15 tahun bersamaan dengan form 3. Yeah form 3 baru nak ade henset. Sebab ape aku pakai henset? Sebab...time tu baru ade pakwe so dengan adenye henset lebih memudahkan perhubungan lah kan tapi bile pikir balik membazir je bukan tahan sampai sekarang pon.Haha+_+
Aku beli Nokia 3310 je tu pon 2nd hand. Kire tyme aku form 3 dulu 3310 ni mahal laaa(*erkkk?Betol ke?). Dahla beli second hand, beli kat polis lak tuh haha nampak sangat henset tu henset penyamun mane ntah.
Nombor tepon lak pakai nombor maxis. Aku ingat lagi nombor tepon aku. Agaknye sekarang manusie mane laaa pakai nombor tuh. Yang peliknye ade gak family aku tak update nombor tepon aku pastu sebok bising-bising kate bile call aku orang lain jawab cakap salah nombor.+_+

Nah tatapan anda semue yang rindu nak tengok nokia 3310.Klasik!


Ni kire ok. Aku punye dulu siap letak kertas kat bateri die sebab longgar.Sedihkan?

Handphone Kedua

Lepastu up sket. Dapat duet raye banyak pegi mines tengok henset baru. Siap gadai henset 3310 lagi punyelaa tak sedar diri.Huhu~ Dapatla RM50. Tu pon short lagi RM50,terpakse pinjam kawan yelah punye semangat nak henset baru.
Perkenalkan henset torchlight eh bukan blackberry torch mane ade lagi zaman aku tu. Ni nokia 1100. Tau tak? Oklaaa tu. Up sket dari nokia 3310 yang kene letak kertas kat bateri tu.

Nokia 1100

Handphone Ketiga

Ok ni zaman lepas SPM. Keje kat mcd, dapat gaji brape bulan ntah baru bleh beli handphone baru. Habes gaji aku tapi takpe, demi nak nampak up sket. Aku tyme tu terpikat ngan henset ni sebab tengok Bff aku Aten pakai. Ok la henset ni biase-biase je. Gemuk lak tu.Hehe~


Nokia 5200

Handphone Keempat

Ni mase umur aku 19 tahun. Hadiah birthday dari pakwe tersayang tapi tongtong duet la aku bayar RM50. Eh,banyak tau RM50 tu tau jangan banyak bunyik. Aku beralih angin ke sony ericson. Nak gak ubah citarase jap kan. Aku ni satu je masalah kalau nak beli henset baru tak penah nak survey bukak internet ke hape ke main redah je. Akhirnye, aku beli sony W380. Serius ade sedikit kecewe lah sebab henset ni sangat-sangat biase and tak leh record video+_+
Tapi sebab orang nak belikan so malas nak komplen banyak.Sony w380

Handphone Kelima

Setelah bertahun lamenye....eceh bertahun la sangat. Tahun ni je pon. Awal tahun dapat pinjaman trus cakap dengan ayah nak henset baru. Dapat green light ape lagi. Macam biaselaaa name pon shafiza tak penah sabar. Haha~Tak survey dulu trus pegi mines. Jalan-jalan and tetibe tersangkut kat nokia x3. Thumbs up la henset ni. Berjaye buat aku sayang kat die secare cepat.

Nokia X3

Handphone Latest

Aku tak bercadang pon nak beli handphone baru. Aku plan nak pakai X3 tu lame sket. Tapi disebabkan encik Haidi dapat pulapol, die dengan berbesar hati nak blanje henset baru!
Yay seronok seronok! Katenye, carik henset 3G nanti senang nak 3G bile berjauhan. Die tak kesah henset ape-ape janji ade wifi dengan 3G. Die sponsor RM1600. Kalini aku buat survey abes-abesan kat internet. Aku mule-mule aim Nokia E72, tapi aritu jalan-jalan nampak Nokia C6 pastu aku agak slow aku ingat tu Nokia C7. Ntah camne aku leh ingat camtu.
Siap buat comparison lagi antare E72,C6 and C7. Lame aku pikir.
And jumaat lepas keluar dengan kakak aku pegi mines. Usha la henset antare C6 and C7. Rupenye C7 fully touchscreen. Adoi...payahla macamtu walaupon kamera die lawa gile 8MP la katekan.
Akhirnye...C6 menjadi pilihan hati. Kakak aku pon kate ok. Belila due, satu untuk aku and satu untuk Haidi.
Mine is white, and Haidi's is black.

Sekianla kronologi henset aku dari yang dulu-dulu hinggelah yang latest. Kire bagus ok aku tak lupe daratan. Haha~ Agaknye kalo aku kumpul henset aku ni semue dah boleh beli iphone 4.Huahuahua~

Antare henset-henset kat atas, due je yang ade dengan aku lagi. Bukan dengan aku laa, dekat mak and abang aku. Mak aku pakai sony w380 aku, and Nokia x3 aku mak aku hadiahkan kat abang aku as a birthday present.

Until then, see you next time!
Sila Like, Kalau Suka =D

1 comment:

miss fabola said...

hahaha aku darjah 6 dah dapat 3310..hadiah upsr..hehe..