Sunday, January 30, 2011

Bagi aku kau memang takde otak.

Dulu, time dapat anak buah pertame umur aku baru 8 tahun. So excited tu tak rase sangat sebab kecik lagi. Mungkin, aku excited tapi aku lupe yang aku excited. Biasela...aku kan melayu mudah lupe(?).

Tak excited jadahnye tido pon dulu sebelah baby.

Seterusnye anak buah kedue lahir mase umur aku 13 tahun. Ok time ni aku excited la en sebab anak buah aku kalini berisi dan banyak mulut. Tak sedar diri tak pandai cakap lagi tapi dah mule nak membebel. Akhirnye, perangai suke membebel die terbawak sampai sekarang mulut cam mak nenek. Walaupon die lelaki.

Sekarang, hadir lagi orang baru yang sangat meruntun jiwe. Yelah fikiran dah matang so bile tengok baby and budak kecik aku rase diorang la makhluk paling comel. Kalah Fahrin Ahmad! Ok bit your tongue Shafiza. Campak tali, tarik balik kate-kate tadi. Fahrin Ahmad tetap comel.(*Sile klik butang like cepat!)

Tapikan tapikan...Kenape ade orang sanggup buang bayi? Aku tengok anak buah aku yang baru lahir ni pon hati tenang je. Sangat comel ok! Semue bayi pon comel. Yang aku tak paham ni kenape manusie yang sepatutnye ade sifat penyayang yang lebih sanggup buang bayi diorang? Cube korang tatap lame-lame muke baby confirm hati sayu je tengok muke baby ni sebab diorang sangatlah suci and innocent.

Kalau menanges pon kite yang rase kesian. Mungkin orang yang buang bayi ni tutup mate je kot tyme buang anak diorang tu? Tak pun diorang ingat baby tu sampah main campak je kat longkang yelah kate rakyat Malaysia suke benar buang sampah dalam longkang@sungai.

Ke otak diorang yang macam sampah? Ishh..rase nak aje aku korek otak diorang tu buang kat longkang. Kot ye pon janganla buang dalam longkang or sungai or tempat-tempat yang bahaye. Anta la depan umah orang, kat surau ke, kat tempat yang ramai orang ke... Eh tak aku bukan menggalakkan diorang buang bayi but to think rasionally, dahla buat dose zina satu, ni dose membunuh plak? Tak campur lagi dose-dose lain.

Kalau lah kite ni mase dalam 'proses' kejadian tu boleh pilih ibubape kite, mesti takdenye kes buang baby ni. Tapi apekan daye...Kuasa Allah takde sape leh lawan.

Sobs sedih... ;(
Sila Like, Kalau Suka =D

No comments: