Thursday, August 13, 2009

Ntah ape.

Ape ni tamak sangat sampai sehari due post?
Saye takde keje la, otak dah sampai ke kajang so takde mood nak study kejadah haram nak sentuh buku.
Petang tadi mesej aten tanye pasal peta nak ke wedding Ika(*adik aten). Ade ke patot die sowh aku yang segan dan pemalu lagi shy2 cat ni pegi umah die amek peta tu?
Takpelaa tenten, aku redha.
Kang aku tak datang, sape lak yang nak abeskan lauk kenduri kau en?
Aku siap bawak back up perot aku, iaitu Haidi!
Yay!! Beri tepukan kepade die.
Dah diam. Ape ke ntah aku nak merepek.
Haaa...Aten bergosip dengan aku kate konon-konon uitm nak tutup sebulan.
Yelah, ade pelajar di utim segamat dah meninggal disebabkan virus kejam iaitu h1n1.
Tapi macam tak masuk akal je uitm nak tutup sebulan.
*padahal akulaa orang paling excited bile dengar cerite dongeng aten.

And keadaan di uitm jengka(*yours truly place to study) pun semakin meruncing.
Kahkahkahak ;-) Ayat pembace berite.
Dulu medik(*klinik uitm) mane bukak malam. After that sudden sem break, makin ramai mengalami symptom h1n1 and sampai la medik terpakse bukak sampai malam.
Before that sudden sem break, pelajar uitm pahang semuenye sehat belake macam aku.
Bile bagi cuti, merayap ke klcc yang banyak pelancong tu(*macam aku jugak) and exposed themselves ehem ehem i mean myself on the risk of getting h1n1.

Syukur ke hadrat Illahi kerane aku di jauhkan dari penyakit itu. Aku janji aku akan pakai mask kalau nak pegi merayap.
Okayla, my lecturer ade bagi beberape tips nak elakkan from h1n1 :

1.Bace doa yang mengelakkan kite dari penyakit berjangkit.
2.Take a lot of bende masam contohnye epal hijau.
3.Drink milk.
4.WEAR MASK!
5.Eat a lot of vitamin untuk menigkatkan antibodi kite.

So, lets fight h1n1! Nyah kau dari Malaysia.Pergi attack negare yahudi yang sibuk nak menjahanamkan islam.(*dan secare tibe2 aku emosi)

Sila Like, Kalau Suka =D

No comments: