Thursday, June 10, 2010

Rabu yang haru-biru.

Arini aku pegi tengok Lagenda Budak Setan kat Jusco Cheras Selatan.
Sampai dalam 12.30 and tros parking kete.
Tyme parking tu,ade kete kancil sebelah kitorang.(*kitorang tu aku ngan Haidi)
Haidi cakap ngan aku,ade orang kat kete sebelah jangan pandang.
Aku kalo orang kate jangan lagi la aku nak buat.Haha=)
Aku pon pandang la.
Ade laki kat driver seat and seat sebelah die takde,i mean dibaringkan.
Dan2 la plak tyme tu pompuan dari seat sebelah laki tu bangun.
Hadoi+__+ Buat ape lagi kalo tak ehem ehem.

Bukan nak menuduh ke hape.
Sampai la abes kitorang tengok wayang,and nak balik dalam kul 3.40 camtu.
Diorang still dalam kete tu.
Tyme kitorang sampai tadi pon laki tu cam tengah kelam kabut.
Bile kitorang nak balik pon diorang cam tengah cover-cover.
Aku tengok la muke pompuannye.
Eh,tadi tak pakai tudung.Ni pakai tudung plak.
Orang yang same kot...Entahla.
Maybe you should get a room.

*---------------------*

Okeh.
Ni part yang paling haru la untuk hari rabu.
Tyme aku nak tulis entry ni pon tangan still menggigil and jantung laju.
Ok lets go straight to the point.
Aku keje arini dari kul 7 malam sampai 11 malam.
Jage lobby je.Okla.
Pastu,tepat je kul 11 aku tros mintak kebenaran nak balik and ambik makanan break aku.
Aku naek crew room and bungkus dalam plastik makanan break aku and lepak bawah dengan Abang Pian,ex-manager mcd.
Abang Pian ni dulu keje skali dengan aku.Bestla,pelawak orangnye.
Lepak-lepak,cite-cite.
Skali ade laki ni masuk mcd.
Kat tangan die ade ayam goreng and die tros naek atas.
Abang Pian dah cakap,"Laaa..ni nak complain ke sebab ayam tak sedap".
Tapi masalahnye die trus naek atas.
Pastu dengarla bunyik gedegang gedegung bunyik bende pecah.
Dahla tyme tu customer tak ramai and bahagian atas memang dah ditutup untuk customer.

Aku cakap kat Abang Pian,"Abang,pegila naek tengok.Orang tu cam mengamuk je."
Abang Pian pon pegila naek atas.
Tyme tu ade family and kapel cina tengah makan tapi kat bahagian luar.
Family tu ade 2 orang laki.
Lelaki berfamily tu masuk ah dalam and aku tanye la,nape ngan brader tu?
Laki tu cakap,ntah la gile kot.
Laki berfamily tu pon cam tengok je kat atas tapi die tunggu kat tangge.
Skali brader yang ngamuk tu turun.
Dengan pakai kopiah and basah-basah.
Die tanggalkan jam,kuarkan wallet die and koyakkan duet seringgit depan laki berfamily tu.
Laki berfamily tu dengan kawan die tengah amek sos,cakap kat brader yang ngamuk tu tak payahla,apela.
Aku tengah cuak tyme tu sebab brader yang ngamuk tu cam tak betol je.
Skali die pegi blasah laki berfamily tu.Aduh...
Apehal plak ni....
Laki berfamily tu tak lawan sebab die tak nak jadik lagi trok.
Brader yang ngamuk tadik pegi pukul plak kawan laki berfamily tu.
Siap tendang,bukak silat nye~

Diorang tak melawan balik pon.
Seb bek ade Abang Pian.Aku siyes cuak tyme tu.
Pastu brader tu tros blah.
Slamat die tak lame kat situ.
Pastu laki berfamily dengan kawan die buat tak tau je.
Aku ajak Abang Pian pegi tengok ape jadik kat atas sebab dengar bunyik brader ngamuk tadi pecahkan barang.
Abang Pian kate Brader tu masok toilet pompuan.
So,aku laaa yang kene pegi usha.
Skali aku tengok hancor berkecai weh penutup toilet bowl tu.
Tempat tisu ke hape ntah pon hancor.
Abang Pian pegi report kat manager mcd.

Manager mcd ape lagi.
Tros tanye laki berfamily tadi ape yang jadi.
Laki berfamily tu cakapla,Brader tadi tu datang and tros amek ayam goreng die.
Pastu tup tap tup tap trus ngamuk.

Aku ngan Abang Pian dah cakap,"Gile la kot."
Kalo korang,ape korang rase?
Mesti korang rase Brader tu tak betol kan?

Aku ni,cuak nak mampos.
Kang dibuatnye gile Brader tu makin trok,aku lak jadik mangse seterosnye.+__+
Sebab dekat gilerrr dengan aku tempat kejadian tu~
Kire kalo nak panggil aku jadik saksi memang boleh sangatla.

So,baru 4 minggu aku keje dah berhadapan dengan situasi macamni.
Pengalaman~
Bile lagikan kite nak kutip pengalaman macamnie?

By the way,jangan tanye aku takot ke tak.
Aku menggigil sehabis mungkin la weh!

Okla,aku nak chow chin chow~

Sila Like, Kalau Suka =D

2 comments:

miss fabola said...

pe masalah die wey??
aku rase die pnah heart break dgn ko kot..
hahaha

Shafiza said...

takde kene mengene dgn aku.aku xknal org tuh~