Friday, October 21, 2011

Buat Come Back.

Assalamualaikum rakyat jelata sekalian. Yeah babe. I am still alive, and healthy. Jari takda cacat lagi but I am acting like jari dah hilang satu sampai blog terbiar selama sebulan. Forgive me for my lazyness. Semua sudah sedia maklum yang aku dah tamat Diploma. And after that, I was very crazy in applying jobs. Apply banyak sangat until semua pun call suruh temuduga and I think, I am one lucky person because I got the jobs I applied for. Sampai dah tak tau nak pilih mana satu. Mostly, I apply kerja admin ja. Takda kena-mengena dengan course aku pun because I think, I'm not ready to be a programmer or whatsoever. Lagipun, aku nak jadi lecturer lah.

Sebabkan aku ni masih berjiwa remaja, jadi aku tak pergi pun segala kerja yang aku dapat tu. Biasalah, bila remaja, mestilah mengamalkan motto "We are young,We are free". Duhhhh *mata keatas,tangan ke bahu*

Now I'm working here ;

May I help you, helpless people?
Ye tepuk tangan. Watsons der. Gua kerja kat Watsons. Remaja tak remaja gua? Kerja admin dapat, tapi Watsons yang dipilihnya. Lokasi Watsons mana, gua tak boleh bagitau. Nanti lu orang datang menepek kat tempat kerja gua.

Dah sebulan pun kerja kat situ. So far so good. Kawan-kawan pun havoc. Pray for my happiness here ok?

Seterusnya, sekarang ni application untuk degree dah pun dibuka. Kesian kat semua lepasan Diploma sebab tengah pening lalat nak pilih course apa. Termasuklah aku. Demi nak jadi lecturer, maka aku tabahkanlah hati sambung degree.


Antara calon-calon menantu pilihan. Calon pertama tu jangan nak happy sangat ok sebab jadi yang first. Bila-bila je kau akan diduakan dengan calon second tu. Zzzz~~

Anyway, kan aku dah cakap aku baru kerja sebulan kan? Biasalah, kalau remaja bila dah bekerja mulalah ada wishlists bagai. Gaji pun takdak lagi dah berangan nak beli itu ini. Takda langsung niat nak menyimpan. 

Lantak pi lah.

Nak jugak buat wishlist. Antara benda yang aku nak sangat :


BB Curve 3G.
I know I keep changing my mobile phones. But, please let this be the last. Prettayy plishhh. I will keep my old phone, which is Nokia C6 (note that I love this phone so much so I will not let it go).

PC with small desktop.
Ok. Berubah angin kentut pulak nak guna pc tiba-tiba. Yelah, malas nak guna laptop sebab aku tak pandai jaga. To me, laptop ni senang nak rosak. So, orang yang ganas macam aku guna pc lagi bagus. And lebih gumbira nak main The Sims 2 yang dah lama aku tinggalkan sebab tak boleh nak install kat laptop aku lepas aku format laptop haritu. Haram jadah!

Semoga wishlist aku akan tercapai. Amin.

Ok bai. Nak pergi makan. Lapar. Assalamualaikum!


Sila Like, Kalau Suka =D

No comments: