Saturday, December 18, 2010

Yang Kedua.(Part 1)

Salam satu Malaysia. HAHA geli aku salam satu Malaysia kebende? Blog aku bukan tempat satu Malaysia kejadah tu sume. Sebenarnye aku mengantok dan sejak kebelakangan ni aku rase otak aku tak leh berfungsi dengan sempurna sket. Bukan stakat tak berfungsi dengan sempurne, dah tak berkembang langsung tau tak asik duk umah mengadap facebook and blog.
Merujuk kat entry ni, aku adela cite sikit pasal first love aku. Cite sket dahla mane leh cite banyak-banyak rahsie umah tangge(?) aku. Malangnye tangge aku tu diperbuat dari kayu tak brape berkualiti akhirnye runtuh di baham oleh anai-anai. HAHA tak leh blah ayat dibaham.

Arini mari aku bawak korang semue masok pintu doraemon dan trus ke alam cinta kedua aku.

Stop typing. Lalu mengambil headphone dan pasang lagu jiwang. Amek feel la katekan.

Eh terlame plak pending entry ni. Tangan busy sket sebok nak balas komen, nak balas mesej yang tersayang dan nak carik lagu sesuai. Ok dah setel semue. Anda plak harus pegi carik popcorn dan stay kat depan laptop lalu bace entry ni sampai habes ok? Bagi aku cinta kedue aku ni agak membahagiakan walaupon tak lame dan selebihnye aku rase aku membodohkan diri lalu terus-terusan menyakitkan hati sendiri. Sobs :') Marila dengar aku cerite semoge bleh jadi pengajaran kat korang supaye buke mate, telinge dan hati sebelum mencintai seseorang.

Ingat tak aku cerite yang aku break dengan first love aku sebab sangkot kat kawan die? Aku tau aku kejam but aku rase aku dah terime balasan dalam cinta kedue aku ni. (*Lap airmate)

Cerite bermule...
Kitorang berkenalan through telefon. Agaknye, die yang cube rapatkan aku and Mr X selaku first love aku dulu. Ok mari kite gelarkan cinta kedue aku ni sebagai Mr F. Mehla sini aku nasihat sket korang sambil-sambil tu ; Jangan nak gune sangat orang tengah lah bagai. Bahaye!

Ouch!

HAHA ooppsss tergelak plak. Serius sket boleh tak?=.=

Ye kitorang rajin gayut tengah-tengah malam gune tepon umah. Siyes kelakar weh bile ingat balik sebab aku slalu cover kalau cakap dengan die sebab takot kantoi dengan ayah aku. Aku kan mane ade henset dulu so jangan pernah anda nak ketawekan aku hoookaaayy?

Gayut punye gayut, dan tanpe disedari kitorang fall for each other. Lalu dengan kejamnye aku trus break dengan first love aku. Dalam mase yang same, aku tertanye-tanye betol ke ape yang aku buat ni? But then, fikiran tak matang lagi. So main redah je ape yang ade depan mate.

Tepat tarikh 25 November 2004, aku dan Mr F pon kapel. Cacatnye kau ni shafiza ingat lagi tarikh kapel. Ape leh buat? Agaknye dalam banyak-banyak cerite cinte aku, yang ni jela aku ingat ape jadi. First date kitorang kat midvalley kalau tak silap.

Tak lame lepas tu, aku kantoi ye rakan-rakan dengan ayah aku sebab keluar dengan laki. Mr F ni call rumah aku ajak keluar sebab nak celebrate birthday die. Kene grounded kot HAHA padan muke aku kecik-kecik dah gatal. Tapi tak lame pon. Masuk skolah, aku beli henset hasil rompakan kedai emas eh tak ah aku kumpul duet tau! Cukupla sekadar 3310. Asal boleh call, boleh lepas rindu. Eee yuck yuck!

Cerite pasal henset, aku beli henset ni sorok-sorok tau. Time tu simkad mahal lagi jadi Mr F ni la yang belikan simkad. Aku silent and vibrate kan henset bile kat umah. Bile mesej, katil aku slalu bergegar sebab vibrate. Bile kantoi, kakak aku leh lak cakap camni " Patotla angah dengar vibrate kat katil kau malam-malam. Ingatkan kau kentot." Tsskkk(*_*)

Ok proceed to the story...

And hubungan kitorang diteruskan seperti biase. Macam cerite cinte budak skolah, mesti ade ups and downs kan. Normal la... Aku lak jenis kuat jeles. Die plak jenis kuat menipu kot ? No komen.

Yelah penah sekali aku dapat mesej dari die :

"Adik kat mane ni? Abang tunggu kat jambatan."

What the fish? Kalau korang pon mesti mule syak wasangka wasabi bagai kan? Bile aku tanye jawapan standard la :

"Kawan yang anta mesej. Salah anta plak."
Itu salah satu penipuan die. Aku tak tau ape die buat sebab die jenis keluar malam, racing motor bagai. But still, hubungan berjalan seperti biase.

Salah satu bende aku ingat pasal die, tak tau la nak panggil hal ni sweet or sour ke, terpegun ke, terharu ke.. You judge. Penah sekali or due kali camtu, die accident sebab gaduh dengan aku. Terharu? Eh tak la kalau pakwe aku sekarang accident sebab gaduh dengan aku mau aku lempang sedas. Dulu bolehla aku terharu tapi sekarang, tak berbaloi kot bergadai nyawa demi seorang awek.

Ok enuff of bad stories. Mari kite ke cerite yang membahagiakan antare kami. Aku paling suke bile die blanje makan. HAHA memang dasar perot besar lah kau ni. Lepas sekolah je, aku kene pegi tuisyen belakang skolah tu. Yelah, time tu aku PMR lah. Eh aku mane penah ponteng tuisyen kot? Jap eh aku nak cek kedatangan aku. Hah penuh! HAHA JK la weh.

Sementare tunggu tuisyen tu, aku plak tunggu si Mr F datang dan makan tengah hari same-same. MCD slalu datang bertandang kat perot aku padahal tahun tu nak exam ade hati nak melantak fast food hari-hari.
Antare hadiah die penah bagi, of kos ah birthday present aku yang berupe rantai bentuk love, bebola kristal yang mak aih kau berat macam besi lontar peluru tu and bear mashi maro. HAHA macam agak tamak lah kan 3 skali hadiah dapat. Dah la bebola kristal tu berat tak hengat sampai aku bawak balik dari skolah macam agak nak patah tangan.

Then? Ape jadi?

To be continue...

Kau gile nak abeskan cite dalam 1 entry? Muntah kang. Nak tau ape kesudahan yang menyakitkan tu? Stay tune ok.

Zaman Form 3.

Sila Like, Kalau Suka =D

No comments: